ARMIN LINKE / GARRY NEILL KENNEDY / TROMPE-L´OEIL POLIZEI

Herzliche Einladung zu den Veranstaltungen der Städelschule!


Armin Linke:
phenotypes and other works
Wednesday, 4th June, 19 h, Aula

Die Veranstaltung findet in englischer Sprache statt.

Armin Linke’s installation Phenotypes/Limited Forms, which is shown in ZKM, analyzes the public utility of his online-photographic archive. Linke’s online archive contains photographs of locations in Nigeria, China, Cyprus, of the G8-Summit in Genoa, a NASA-base in California, the documenta etc. As an interactive internet project Book on Demand, the photographic archive had already been presented as part of the Utopia Station at the Venice Biennale, 2003. Armin Linke will present phenotypes and other recent projects.

Armin Linke lives in Milan and Berlin.
As a photographer and filmmaker he is working on an ongoing archive about human activity and the most varied natural and man-made landscapes.
He tries to document scenes where the boundary between fiction and non-fiction blurs or becomes invisible.


Garry Neill Kennedy:
The Colours of Citizen Arar and other works
Thursday, 5th June, 19 h, Aula

Die Veranstaltung findet in englischer Sprache statt.

Maher Arar, a Canadian Citizen, was apprehended by US officials while in transit at New York's JFK airport when returning home in 2002 from a family vacation. He was subsequently sent from the US to Syria where he endured a year of imprisonment and torture. Upon his return to Canada he was completely vindicated of any wrongdoing (2006). Kennedy's large wall painting and booklet, The Colours of Citizen Arar attempts as an artwork to bring forward the tragic experiences of Maher Arar.

Garry Neill Kennedy is a Canadian artist who lives in Halifax, Nova Scotia. In addition to an active career as an artist he has been teaching at the Nova Scotia College of Art and Design (NSCAD University) for over forty years where he also served as president. He was visiting professor at California Institute of the Arts (Cal Arts) and Ecole des Beaux Arts, Paris (ensba). His most recent solo museum exhibitions were held at the National Gallery of Canada, The Art Gallery of Nova Scotia and Portikus (Frankfurt am Main). He is currently editing a book/catalogue for MIT Press with working title, NSCAD: The Conceptual Art Years.


Free Class Frankfurt/M: Trompe-l'œil Polizei (10 Reasons To Be A Member #16)
Eröffnung: Freitag, 6. Juni, 20 Uhr, Frankfurter Kunstverein
Ausstellung: 07. Juni - 07. September 2008

Die „Realism Working Group“ der Free Class Frankfurt/M. widmet sich in ihrem Beitrag für den 10 Reasons to be a Member - Raum des Frankfurter Kunstvereins dem Verhältnis von Kunst und Wirklichkeitsproduktion. Aktuelle gesellschaftliche Realitäten basieren nicht auf Naturgewalten, sondern auf einer diffusen polizeilichen Ordnung konstruierter 'Sachzwänge'. Ausgehend von dieser Prämisse sucht die Gruppe nach künstlerisch-kollaborativen Methoden, welche die Veränderlichkeit unserer Gegenwart in den Vordergrund stellen. Neben der Gestaltung einer Ausstellung produziert die Gruppe eine Zeitung die sich der Aktualität des Begriffs 'Realismus' widmet und dabei zugleich die Bedeutung kollaborativer Strategien diskutiert. Begleitend gibt es ein Film- und Diskussionsprogramm.

Die Free Class Frankfurt/M. ist ein loser Zusammenhang von KünstlerInnen die eine gemeinsame Diskussion über Kunst und Politik verbindet. Innerhalb der Free Class werden dabei verschiedene Arbeitsgruppen und experimentelle Initiativen zu unterschiedlichen Themen entwickelt. Mitglieder der “Realism Working Group” sind: Rebecca Ann Tess, Michael Eddy, Jonas Jensen, Martin Kirchner, Flo Maak, Siw Umsonst und Jeronimo Voss.
Ursprung und momentane Heimat der Free Class ist die Städelschule.

Dieses Projekt für den 10 reasons to be a Member - Raum wurde initiiert von Tobi Maier (Kurator, Frankfurter Kunstverein).

Mehr Information: http://freeclassfrankfurt.wordpress.com/ und www.fkv.de